joi, 24 februarie 2011

Rugăciunea de joi

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul și Cuvîntul lui Dumnezeu Tatăl, precum în ziua de astăzi Te-ai sculat de la Cină și ai spălat cu mare smerenie picioarele ucenicilor Tăi și ale vânzătorului, și întru această seară le-ai dat Sfântul Tău Trup și Sângele Tău, luând în mâinile Tale cele sfinte pîine și vin, și binecuvântându-le și făcându-le Trupul și Sângele Tău, i-ai împărtășit, zicând: „Luați, mâncați, acesta este Trupul și Sângele meu, pentru ca să se ierte păcatele voastre”,

întru care zi Te-ai înălțat la ceruri și ai șezut de-a dreapta lui Dumnezeu Tatăl Tău, să împărățești ca un Fiu iubit împreună cu El în veci - și eu Te rog pentru rugăciunile ucenicilor Tăi și ale Sfântului Nicolae:

să ierți toate greșelile tuturor păcătoșilor, și ale celor vii, și ale celor morți, și să-mi dai lacrimi fierbinți și darul Tău cel curățitor ce a spălat picioarele ucenicilor Tăi, să spele și să curățească astăzi inima mea cea spurcată și sufletul meu și să deschizi mintea mea pentru ca să mă împărtășesc cu curățenie, cu cucernicie și cu smerenie cu Sfintele Tale Taine și acum și în vremea morții mele, și să se suie cu bucurie sufletul meu în ceasul despărțirii mele împreună cu Tine și fără de nici o frică sau întrebare sau împiedicare să intru întru mărirea Ta cea cerească, să măresc și să mă închin în veci numelui Tău cel sfânt. Amin.

(Icoanele sunt preluate de pe http://colectieicoane.blogspot.com/, iar rugăciunea din: Carte de rugăciune, tipărită cu binecuvântarea ÎPS Teogil Herineanu, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului, Cluj 1976)

2 comentarii:

  1. Soră Monica,
    Nimic nu este mai plăcut înaintea lui Dumnezeu, decât a fi fraţii şi surorile împreună, sub clarul Luminii neîserate şi cu Iordanul lăuntric gătit să-şi întoarcă apele, ca urmare a sălăşluirii în Sionul nostru despătimit a Domnului Iisus Hristos.
    Pentru frumoasa muncă făcută, fii binecuvântată!
    La mulţi ani, Mihail

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihail, am citit undeva o relatare implicand si o carte a unei invatatoare de yoga, trebuie sa iti spun ca eu nu sunt deloc pentru amestecarea ortodoxiei cu yoga sau alte practici necrestine. Ortodoxia nu are nevoie de alte religii, pentru ca crestinismul ortodox este deplin. Parerea mea personala, legata si de ratacirile mele anterioare si de experienta mea, este ca practicantii celorlalte religii au nevoie de crestinismul ortodox, pentru a intelege ca aici se afla ceea ce eventual au cautat pana acum, pe deplin, si acest crestinism ortodox asteapta sa fie patruns in nesfarsita lui bogatie, in nesfarsitul său adanc care este nesfarsită inăltime. Domnul Iisus Hristos sa ne lumineze! Cele bune si de folos in Noul An iti doresc.

    RăspundețiȘtergere